
Spesialrådgiver kvalitet, Avdeling for driftsstøtte, IKT og kvalitet, Sykehuset Innlandet
Er du tydelig, engasjert og utviklingsorientert og opptatt av virksomhetsstyring, struktur, kvalitet og utfordringer? Da er du riktig person i vår kvalitetsteam.
Vi har ledig stilling som spesialrådgiver kvalitet i nyopprettet avdeling under avdelingssjef i avdeling for Driftsstøtte, ikt og kvalitet.
Avdelingen har 15 årsverk lokalisert på Gjøvik, Lillehammer og Sanderud. Det er en forventning om at spesialrådgiver er noe til stede på alle lokasjoner, så stillingen innebærer noe reisevirksomhet, fast arbeidssted er lagt til Sanderud. Egen bil må disponeres og tjenestereiser godtgjøres i henhold til sykehusets overenskomster og reiseregulativ.
Du vil sammen med avdelingssjef og kvalitetsrådgivere ha et overordnet ansvar for å bidra til videreutvikling av kvalitetsområdet i divisjon Medisinsk service. Det er viktig med et framtidsrettet fokus, med Mjøssykehuset som et fremtidig målbilde.
For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/
Arbeidsoppgaver
- Spesialrådgiver kvalitet vil ha et overordnet koordinerende fagansvar for kvalitet i divisjonen og inngå i et team med 5 ansatte
- Faglig ansvarlig for egen yrkesutøvelse og har ansvar for å holde seg faglig oppdatert
- Holde seg orientert om lover, forskrifter og standarder som gjelder for virksomheten
- Bidra til gjennomføring av interne revisjoner i divisjonen
- Ansvar for å koordinere, tilrettelegge, delta og følge opp eksterne tilsyn i divisjonen
- Er divisjonens representant i Kvalitetsnettverk for SI HF
- Planlegge og lede divisjonens kvalitetsnettverk
- Divisjonens kontaktperson mot Norsk Akkreditering
- Overordnet ansvar for at den elektroniske kvalitetshåndboken holdes àjour
- Overordnet ansvar for å koordinere og bearbeide statistikk samt utarbeide rapporter/presentasjon til bruk i divisjon og avdelinger
- Overordnet ansvar og koordinering av opplæring samt veiledning i arbeid med kvalitet og virksomhetsstyring for avdeling og divisjon
- Arbeidsoppgaver vil bli definert ytterligere opp mot kandidatens kvalifikasjoner
Kvalifikasjoner
- Relevant høyskole-/universitetsutdanning innenfor områdene helse, kvalitet eller virksomhetsstyring
- Utdanning/sertifisering innenfor systemrevisjon, eventuelt være åpen for å gjennomføre dette etter tiltredelse i stillingen
- Ønskelig med praktisk erfaring fra kvalitetsarbeid og dokumentert erfaring fra interne revisjoner
- God forståelse for helseforetakets virksomhetsstyring, inkludert internkontroll, kvalitetssikring og risikostyring
- Ha god skriftlig og muntlig framstillingsevne (norsk)
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjonsevner og være en motivator
- Evne til å tenke helhetlig og håndtere utfordringer i en hektisk arbeidshverdag
- Ha stor grad av selvstendighet og gode samarbeidsevner og organisasjonsforståelse
- Fleksibel holdning til arbeidsoppgaver
Vi tilbyr
- Det legges til rette for kompetanseheving i avdelingen, eksternt og internt
- Rutiner for onboarding og fadderordning
- Et uformelt og godt arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale
- Gode pensjonsordninger i KLP
- Egne forsikringsordninger
- Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.
- Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/
Aktuelle kandidater blir kontaktet fortløpende for intervju
Ta gjerne kontakt for en uformell prat og ved eventuelle spørsmål
Hvis det blir flere ledige stillinger innen søknadsfristen, vil det bli vurdert å ansette fra samme søkermasse. Ved intern omrokkering kan det bli behov for andre stillingsstørrelser, vennligst oppgi i søknaden om dette kan være relevant.
La din nysgjerrighet lede deg til en karriere hos oss – vi ser frem til å høre fra deg
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.
Kontaktinformasjon
Lorna Otterstad
Avdelingssjef
Telefon:+4795118730
E-post: lorna.otterstad@sykehuset-innlandet.no
Søk på stillingen
Se annonsen på webcruiter
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
Sykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.
Divisjon Medisinsk service består av laboratoriespesialitetene medisinsk mikrobiologi, medisinsk biokjemi, blodbank (immunologi og transfusjonsmedisin) og patologi. Noklus er organisert i vår divisjon. Laboratoriefagene analyserer ca. 9,6 millioner analyser per år.